Wethouder Bé Schollema opent ruim 80 meter lange Survivalbaan in Stedum

In Stedum is op vrijdag 8 april de derde officiële survivalbaan van de provincie Groningen feestelijk geopend. Wethouder Bé Schollema van de gemeente Loppersum heeft hierbij het startschot gegeven.

Na een welkomstwoord en uitleg over het verloop van het project door initiatiefnemer Cor Slager , sprak Fokko Smit namens dorpsbelangen waarderende woorden uit. Wethouder Bé Schollema sprak lovend over het project en noemde Stedum als voorbeelddorp binnen de gemeente Loppersum. ‘Als ze in Stedum wat voor elkaar willen krijgen dan gaat het ook gebeuren’, aldus de Wethouder.

Schollema schoot geroutineerd een ballon stuk en gaf daarmee het startschot voor een demonstratie-estafette door de leden van de vereniging. Ruim 150 belangstellenden hebben de baan van dichtbij bewonderd en liefhebbers konden onder begeleiding van leden een aantal onderdelen van het parcours uitproberen.

Vorige maand kwam de Parcourscommissie van de Survival Bond Nederland op bezoek om de baan te keuren. De keurmeester is zeer te spreken over het opgebouwde parcours bestaande uit meer dan 40 verschillende hindernissen en een lengte van ruim 80 meter.

Om de groeiende groep sporters te kunnen begeleiden worden een aantal leden tot trainers opgeleid. De Stedumer vereniging is officieel aangesloten bij de Survival Bond Nederlanderland en er kan nu getraind worden voor Survivalruns. De volgende stap is het starten van een jeugdgroep. Er wordt getraind op de woensdagavond om 19:30 uur en op de zaterdagmorgen om 09:00 uur. De groep start bij het haventerrein in Stedum.