Trainen in Coronatijd

De trainingen vinden plaats op de survivalbaan in Stedum. De aanpassing voeren we door op leeftijd, zo lang als nodig en de maatregelen van kracht zijn.

Tijden: • Dinsdag traint de groep van 7 tot en met 12 jaar (maximaal 15 kinderen) 18:00-19:00 uur • Vrijdag de kinderen 13 t/m 15 jaar van 18:30-19:30 uur • De volwassengroep 16 jaar en ouder traint: - Maandag 19:30-21:00 uur - Woensdag 19:30-21:00 uur - Zaterdag van 09:00-10:15 uur

Onze corona coördinator is Elisa Bolhuis tel: 06-23 728 951

Voorzorgsmaatregelen voor de trainingen

• Trainingen starten bij de container op de survivalbaan!

• Er is een EHBO koffer aanwezig die staat in de container en deze is vrij toegankelijk voor de trainers. De AED hangt bij het Swaithoes en de code is bij de trainers bekend. Onze trainers beschikken over een Medic First Aid certificaat. Daarnaast hebben onze trainers EHBO tas op de man/vrouw aanwezig.

• Trainers zijn herkenbaar aanwezig en dragen een hesje en dragen zorg voor de uit te voeren maatregelen.

• De trainers zijn geïnstrueerd over het veilig aanbieden van de activiteiten op de baan.

• De regels van de locatie zijn gedeeld met trainers, sporters en hun ouders. En zijn zichtbaar aanwezig op de accommodatie en op de baan.

• Trainers zijn geïnstrueerd dat ze sporters bij overtreding van de regels moeten aanspreken op ongewenst gedrag.

• We hebben hygiëne maatregelen getroffen. Zo zijn er handschoenen, een mondkapje en desinfectiemateriaal aanwezig. Sporters gaan voor en na de training de handen desinfecteren.

• De hygiëneregels zijn opgehangen bij de ingang van de sportaccommodatie én bij de survivalbaan.

• De Moarstee blijft gesloten, naar de wc gaan doe je thuis!

• Voor de start van de trainingen is er een aanrijroute voor sporters, er is fietsparkeergelegenheid en men gaat via een andere uitgang van het terrein.

• Ouders en verwanten zijn niet welkom op het terrein.

• Tijdens de (jeugd)trainingen zijn er geen andere activiteiten die plaatsvinden op het sportterrein.

Veiligheid- en hygiëneregels voor iedereen

• voor alles geldt: gezond verstand gebruiken staat voorop;

• blijf thuis als je een van de volgende (ook milde!) symptomen hebt: neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid of koorts;

• blijf thuis als iemand in jouw huishouden koorts (vanaf de 38 C°) en/of benauwdheidsklachten heeft. Als iedereen 24 uur geen klachten heeft, mag je je kind weer laten sporten en naar buiten;

• blijf thuis als iemand in jouw huishouden positief getest is op het nieuwe coronavirus (COVID-19). Omdat u tot 14 dagen na het laatste contact met deze persoon nog ziek kunt worden, moet u thuis blijven tot 14 dagen na het laatste contact;

• houd 1,5 meter (twee armlengtes) afstand van iedere andere persoon buiten jouw huishouden (uitzondering voor kinderen tot en met 12 jaar);

• hoest en nies in je elleboog en gebruik papieren zakdoekjes;

• ga voordat je naar de club vertrekt thuis naar het toilet; • was voor je training thuis je handen met water en zeep, minimaal 20 seconden;

• was je handen met water en zeep voor en na bezoek sportlocatie; er is desinfectie aanwezig voor en na de trainingen het is de bedoeling dat ieder zijn handen desinfecteert voor er op de baan getraind kan worden;

• douche thuis en niet op de sportlocatie;

• vermijd het aanraken van je gezicht;

• schud geen handen;

• kom niet eerder dan 10 minuten voor de sportactiviteit aan op de sportlocatie en ga direct daarna naar huis